• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

*.dbf creeren met Excel 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan85

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
hallo!

kan iemand mij vertellen hoe ik het voor elkaar kan krijgen om een Excel (2007) bestand kan opslaan als *.dbf bestand? Anders dan voorgaande versies van Excel, geeft Excel 2007 daar geen mogelijkheid toe. Hoe kan ik het tóch voor elkaar krijgen om van het bestand, met behulp van Excel of niet, een *.dbf bestand te maken?

mvg Stefan

Aangezien ik niet met dbf files werk heb ik 2 linken voor jou:

1. http://blogs.msdn.com/excel/archive/2006/08/24/718786.aspx

Deze geeft aan dat dbf files niet werken onder Excel 2007.

2. http://nerds-central.blogspot.com/2007/12/read-dbf-files-with-excel-2007-vbscript.html

Een workaround om toch dbf files in Excel 2007 te openen door gebruik te maken van VBscript, maar deze uiteraard niet getest, en is op eigen risico te gebruiken.

edit: om op te slaan als dbf heb ik niet dadelijk iets gevonden. Misschien een export doen naar een txt of zoiets en dan via een ander programma opslaan als dbf of zo?

Laatst bewerkt:
die 2 links had ik al gevonden. Die 2de link, daar is nogal wat twijfel over de werking.

Bedankt voor je reactie, maar heeft iemand anders misschien een andere optie? Anders wordt het waarschijnlijk toch excel 2000 oid installeren..

gr stefan

Stefan85, Als je met dit soort 'grote' problemen zit, moet je de nederlandse grenzen van Google verlaten. Als je gaat zoeken in het engels vind je héél veel items én converters voor het omzetten van .xls naar .dbf.
Ik heb inderdaad ook gelezen (werk zelf nog met office XP en 2003) dat MS de SaveAs converters zoals .WK (van Lotus) en .DBF uit Excel2007 heeft verstoten. Maar.... ik heb ook gelezen dat Access2007 nog wel die mogelijkheid heeft. Als tip wordt gegeven om het excelbestand te linken aan Access om daarna die tabel te exporteren als .DBF. Hoe dit in z'n werk gaat weet ik niet, maar 't wellicht een oplossing voor je.
Het schijnt trouwens klachten te regenen bij MS. Dus misschien komt er over een poosje wel een patch als update....:thumb:

Als je trouwens voor zo'n converter wilt betalen, is er genoeg op internet te vinden.

Groet, Leo

P.s. Mijn gebruikte zoekterm voor Google: convert excel 2007 file to dbf (doorzoek: 'het internet')

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan